Šest namirnica u prevenciji teških bolesti

chia sjemenke

U posljednje vrijeme puno se otkriva o supernamirnicama koje mogu snažno pozitivno utjecati na zdravlje zahvaljujući velikoj količini nutrijenata, antioksidansima i brojnim vitaminima i mineralima koje sadrže. Ovih šest supernamirnica, tvrde najnovija istraživanja, ako se redovito konzumiraju, mogu spriječiti teške bolesti kao što su rak te srčani i moždani udar.

Chia sjemenke

Posljednjih godina postale su iznimno popularne, što i ne čudi s obzirom na visoku razinu hranjivih tvari koje imaju i nisku kalorijsku vrijednost. Prepune su antioksidansa, topivih vlakana i minerala, bogat izvor omega-3 masnih kiselina i kalcija. Zabilježeno je da sadrže osam puta više omega-3 od lososa i šest puta više kalcija od mlijeka. Chia sjemenke daju više energije, pomažu probavi i snižavaju razinu lošeg kolesterola.

Višnje

Sadrže visoke količine antioksidanasa koji im daju snažno protuupalno djelovanje. Poboljšavaju san i ubrzavaju oporavak nakon intenzivnih sportskih aktivnosti. Znanstvena su istraživanja pokazala da povećano konzumiranje višanja može pomoći u smanjenju određenih nuspojava nakon tjelesnih napora kao što su bolovi u mišićima, upale i osjećaj slabosti.

Brusnice

Najčešće se koriste kao pomoć kod infekcija urinarnog trakta. No, ove bobice imaju i niz drugih pogodnosti – poboljšavaju zdravlje srca, pomažu u sprečavanju određenih vrsta raka, popravljaju oralno zdravlje i smanjuju razne infekcije. Posebno su dobre za zdravlje zbog polifenola koji imaju antioksidativna, protuupalna i antibakterijska svojstva. Treba pripaziti u kojem se obliku brusnice konzumiraju jer je sok od ovog ploda često prepun šećera.

Avokado

Avokado je bogat izvor zdravih jednostruko nezasićenih masti koje su poznate po tome da snižavaju tzv. loš kolesterol smanjujući tako rizik od srčanog i moždanog udara.

Kombiniranjem dijetne prehrane s jednim avokadom na dan može se sniziti razina lošeg kolesterola u većoj mjeri nego ako se pribjegava samo nemasnoj ili umjereno masnoj prehrani bez avokada.

Borovnice

Zahvaljujući visokim razinama antioksidansa, vitamina i minerala borovnice se svrstavaju u namirnice koje imaju snažan utjecaj na poboljšanje zdravlja, uključujući zdravlje srca, prevenciju raka, potiču rad mozga i popravljaju vid. Antioksidansi u borovnicama mogu pomoći da se odgodi proces starenja, što je mnogo jeftinije od skupocjenih anti-aging krema i tretmana.

Sjemenke bundeve

Poznato je koliko je bundeva hranjiva, a slične zdravstvene prednosti imaju i njezine sjemenke. Sadrže velike količine proteina, vlakana, mangan, magnezij, fosfor, bogat su izvor cinka, minerala važnog za imunitet, rast stanica, dobar san, raspoloženje te zdravlje očiju i kože. Šaku sjemenki ubacite u obrok i unijet ćete visokovrijedne nutrijente u organizam.

Fotografije: Shutterstock

prethodni tekst
sljedeći tekst

You Might Also Like