Stvorite sami svoj superimunitet

Imunološki sustav štiti nas od različlitih infekcija, bakterijskih, virusnih, gljivičnih, ali i od raka – bijele krvne stanice i druge sastavnice imunološkog sustava imaju zadaću prepoznavanja razvoja abnormalnosti u ljudskim stanicama te njihova uklanjanja prije nego što se razviju u tumor. Zbog svega toga iznimno je važno da obrambeni tjelesni sustav trajno dobro funkcionira. A to se može postići primjerenom prehranom.

Snaga fitokemikalija

Nedovoljno pozornosti posvećujemo nekaloričnim nutrijentima u hrani, uključujući one koji nisu ni vitamini ni minerali, nego fitokemikalije – elementi koji jačaju i podupiru normalnu imunološku funkciju. Kombinacijama hrane bogate snažnim fitokemikalijama i drugim mikronutrijentima za jačanje imuniteta moguće je spriječiti najčešće suvremene bolesti, a maksimalnim pojačavanjem funkcioniranja i zaštitnog potencijala ljudskog imunološkog sustava možemo steći superimunitet.

Superimunitet štiti od svega – od prehlade, od gripe i od raka. Ovdje se, dakle, ne radi o prebrođivanju sezone gripe, nego o održavanju odličnog zdravlja do kraja života. Ipak, optimalna prehrana ne može spriječiti pojavu svih oblika infekcije i raka, ali ih može znatno prorijediti, odnosno učiniti te bolesti slabijima.

Najmoćnije namirnice

Namirnice koje najjače potiču izgradnju superimuniteta nisu neke rijetke, egzotične i teško dostupne biljke, nego “najobičnije” namirnice iz našeg podneblja koje su nam, takoreći, uvijek nadohvat ruke.

  • Zeleno povrće

Porodica krstašica (krucifera) u koju se ubraja zeleno povrće poput kovrčavog kelja, kupusa, raštike i brokule uz neko povrće koje nije zeleno, poput cvjetače i repe, ima jedinstven kemijski sastav – sumporne spojeve koji su odgovorni za njihov rezak okus. Kad se njihove stanične stijenke rastrgaju tijekom usitnjavanja, sumporni spojevi se kemijskom reakcijom pretvaraju u izotiocijanate (ITC), spojeve sa snažnim učinkom jačanja imuniteta te suzbijanja pojave raka.

  • Gljive

Među superhranom koja ima važnu ulogu u održavanju imunološkog sustava su i gljive. Gljive sadrže nekoliko sastojaka koji podupiru imunološku funkciju te omogućuju tijelu da brzo i djelotvorno reagira kad je izloženo uzročnicima bolesti kao što su virusi i bakterije. U većini slučajeva možemo se obračunati s mikrobima kojima smo izloženi prije nego što se pojave simptomi. Fitokemikalije iz gljiva čak mogu pomoći kod autoimunih bolesti kao što su reumatoidni artritis ili lupus, jer imaju protuupalno i imunomodulacijsko djelovanje.

  • Luk i srodnici

Ljudi odavno poznaju višestruko ljekovito djelovanje povrća iz porodice lukova (luk, češnjak, poriluk, ljutika, vlasac, luk kozjak), a potvrđuje ga i znanost. Epidemiološka su istraživanja otkrila da se povećana konzumacija tog povrća povezuje s nižim rizikom obolijevanja od svih oblika raka. Smatra se da ta zaštita proizlazi iz djelovanja njihovih organosumpornih spojeva koji se oslobađaju kad se te namirnice režu ili žvaču. Stanične stijenke luka sadrže enzim aliinazu odgovoran za plakanje dok režemo luk, ali i za jačanje imuniteta. Sulfidni spojevi koji nastaju sprečavaju razvoj raka detoksikacijom kancerogenih tvari, a istodobno zaustavljaju rast stanica raka onemogućujući dotok krvi u tumor.

  • Šipak i bobičasto voće

Sok i sjemenke šipka (nara) imaju snažno antioksidacijsko i antikancerogeno svojstvo, uključujući suzbijanje množenja tumorskih stanica, invazije staničnog ciklusa i angiogeneze. Snažni antioksidacijski spojevi u šipku uklanjaju aterosklerozu i smanjuju prekomjerno zgrušavanje krvi te nakupljanje trombocita, čimbenike koji mogu prouzročiti srčani i moždani udar. Slično djelovanje ima i bobičasto voće jakih boja.

  • Sjemenke i orašasti plodovi

Orašasti plodovi i sjemenke bogati su masnoćom i bjelančevinama, kao i hrana životinjskog porijekla, ali potpuno drugačije djeluju na tijelo. Posebno su poželjne u izgradnji superimuniteta sjemenke lana, suncokreta, bundeve i sezama.

Fotografije: Shutterstock

prethodni tekst
sljedeći tekst

You Might Also Like