S ravnim trbuhom živimo lakše i zdravije

Naslage sala na trbuhu kvare svaku vašu odjevnu kombinaciju, no loš estetski dojam najmanji je problem koji nam stvara “šlauf”. Puno su ozbiljnije zdravstvene posljedice – kad se bijela masnoća proširi po trbuhu, gnijezdeći se duboko između organa, nastaje podloga za razvoj ozbiljnih zdravstvenih problema.

Dobar razlog za borbu protiv “šlaufa”

Danas je poznato da trbušni tip masnoće, nazvan visceralna masnoća, potiče lučenje stresnih hormona, poput kortizola, i upalnih kemijskih tvari – citokina – koji utječu na proizvodnju inzulina u organizmu. Rezultat je gori nego u slučaju u kojem je osoba općenito preteška, ali masnoće joj nisu nagomilane pretežno u trbuhu, jer uz trbušne naslage raste rizik za razvoj dijabetesa tipa 2 i srčanih bolesti. Kako se takvi problemi ne bi ni pojavili, trebate naučiti kako se riješiti masnih naslaga s trbuha zauvijek. Evo novih spoznaja kako u tome biti uspješan.

Stalno u pokretu

Jedna je činjenica u vezi s visceralnom masnoćom dobra: prilično ju je lako stanjiti aerobnim vježbanjem. Potrošite kalorije trčanjem, vožnjom bicikla, plivanjem – bilo čime što će ubrzati vaš srčani ritam. Pritom nemojte biti previše spori, jer će se tijelo prelagano naviknuti na takve nevelike napore, nego se potrudite da se potrošnja doista pokrene.

Jedite proteine, ali uravnoteženo

Već sigurno znate da su proteini ključni za postizanje vitkosti – ako ništa drugo, čuli ste za paleo dijetu ili South Beach dijetu koje promoviraju nezdravu varijantu proteinske prehrane. Ali, šalu na stranu, proteini dosita trebaju imati glavnu ulogu na vašem tanjuru. Kako starimo, naše tijelo počinje proizvoditi više inzulina, a našm išići i masne stanice ne mogu to pratiti. A inzulin potiče pohranjivanje masnoća, osobito oko trbuha. Prehrana bogata proteinima stoga vas može zaštititi od razvoja rezistencije na inzulin.

Navalite na višestruko nezasićene masnoće

Činjenica je da će nam zasićene masnoće nagomilati više visceralne masnoće nego one višestruko nezasićene, tvrdi se u švedskoj studiji objavljenoj u veljači. Ispitanici su tijekom sedam tjedana unosili 750 kalorija više nego inače, jedna skupina palminim uljem(zasićeno), druga suncokretovim (višestruko nezasićeno). Prva je skupina, pokazalo se, dobila više visceralne masnoće, dok je druga dobila više mišićne mase, a manje tjelesnih masnoća. Višestruko nezasićenim masnoćama obiluju orašasto voće, riba, različite sjemenke.

Jedan nabor manje

Kod pretilih ljudi koji su konzumirali jednu do dvije jušne žlice vinskog octa dnevno tijekom osam tjedana znatno su se smanjile tjelesne masnoće, osobito visceralne, pokazala je studija provedena u Japanu.

Po jednoj teoriji, acetatna,odnosno octena kiselina, prisutna u vinskom octu proizvodi proteine u organizmu koji sagorijevaju masnoće.

Lagana joga za gubljenje težine

Žene nakon menopauze koje su vježbale jogu tijekom 16 tjedana prijavile su znatnu redukciju visceralne masnoće. Ako se baš ne pronalazite u pozama joge, imajte na umu da se svaki oblik opuštajućeg vježbanja, čak i samo duboko disanje, računa i može pomoći – to je ključ za snižavanje razine stresnog hormona kortizola, koji je povezan s gomilanjem masnih naslaga na trbuhu.

Pa, pođite na spavanje

Uobičajeno nedostatno spavanje – pet sati, pa i manje po noći, pogoduje nakupljanju visceralne masnoće. Kao što ste vjerojatno znali, osam sati je broj sati sna kojem trebate težiti.

Ali nemojte spavati predugo vikendima

Žene koje idu na počinak svaku večer u isto vrijeme i koje se svako jutro bude u isto vrijeme imaju niže razine tjelesnih masnoća. Neuredne spavačke navike uzrokuju poremećaj u radu vašeg unutrašnjeg sata, koji će povratno potaknuti vaše tijelo da jače lučihormone koji utječu na pohranjivanje masnoća, poput kortizola.

Zeleni čaj svaki dan

Umjereni vježbači koji redovito piju zeleni čaj vjerojatno će uspješnije gubiti abdominalnu masnoću vježbanjem nego osobe koje ne piju zeleni čaj. Zasluga je to katehina, antioksidansa iz zelenog čaja. Prema jednoj studiji, za takav bi učinak trebalo dnevno unijeti 625 mg katehina, odnosno popiti dvije do tri šalice zelenog čaja.

Jedite vlakna

Vlakna trebaju biti redovito na vašem jelovniku, i to u dovoljnim količinama. Osobe koje su povećale unostopivih vlakana za samo 10 grama po danu (ekvivalent su dvije male jabuke ili jedna šalica graška ili pola šalice graha) smanjile su visceralnu masnoću 3,7 posto. Ruku na srce, za to im je trebalo čak pet godina takve prehrane.

Fotografije: Shutterstock

prethodni tekst
sljedeći tekst

You Might Also Like