Hrana koja nam pomaže izbaciti višak vode

Kako biste oslobodili tijelo viška tekućine koja se zadržava u tkivima, birajte namirnice s drenažnim učinkom. Luk je na prvom mjestu među diuretičkim namirnicama, pa ga je odlično kombinirati s namirnicama koje vam izazivaju otečenost, primjerice s pizzom, tunom, kuhanim grahom i sl. Od ostalog povrća koje smanjuje otečenost najučinkovitiji su komorač, krastavci, celer i tikvice, ali i gorko povrće poput cikorije, rikule, endivije ili artičoke koje potiče detoksicirajuće djelovanje jetre.

Smanjite unos skrivenih soli

Sol ne treba posve izbaciti iz prehrane. Malo integralne krupne soli ne šteti, no treba je dodati jelu na kraju kuhanja. Ako se dodaje tijekom kuhanja, stvaraju se kristali koje je teško probaviti i koji zadržavaju vodu. Treba paziti na konzumaciju svih namirnica koje sadrže sol, makar i u obliku glutamata (natrijev glutamat koristi se kao pojačivač okusa, a označava se brojevima od E620 do E625). To su suhomesnati proizvodi, sirevi, konzervirana hrana, slane grickalice…

I šećer povećava obujam

Slatkiši u kombinaciji s voćem i predjelom mogu pospješiti zadržavanje tekućine u tkivima. Previše ugljikohidrata povećava izlučivanje inzulina koji, osim što deblja, zadržava sol, a time i vodu. Dakle, treba odabrati samo jedno jelo od te tri skupine.

Dobrodošli krumpir i riža

Tjesteninu povremeno zamijenite rižom i krumpirom, ali i krupnikom. Te namirnice ne sadrže gluten pa pospješuju izlučivanje viška tekućine.

Voće koje olakšava izlučivanje tekućine

Najbolji izbor su breskve s bijelom pulpom, ananas, dinja, lubenica, jagode, šumsko voće, jabuka, mandarine i limun. S druge strane, trebalo bi smanjiti konzumaciju marelica, smokava i trešanja jer sadrže puno soli.

Voda ne uklanja vodu!

Da treba piti puno tekućine kako biste se riješili problema zadržavanja tekućine vrlo je raširena, ali posve pogrešna teza. Voda nije diuretik, nego samo hidratizira organizam i ne treba se prisiljavati piti je stalno. Previše vode tjera bubrege na pojačan rad i napore, a to je kontraproduktivno.

Dobre kombinacije

Neke kombinacije namirnica idealne su za ublažavanje posljedica prekomjernog unosa soli i šećera.

  • Pršut i dinja
  • Tuna i luk
  • Meso na žaru i salata od komorača
  • Endivija, riba na žaru i desert
  • Tjestenina s gljivama i salata od krastavaca
  • Sir i pečene tikvice
Loše kombinacije

Ako nikako ne možete odoljeti ovim kombinacijama, nastojte uz njih pojesti luk ili komorač.

  • Odrezak i kuhani špinat
  • Suhomesnati proizvodi
  • Mozzarella i rajčica
  • Sir i miješano povrće na žaru
  • Kruh i kobasica
  • Predjelo i desert
Brza provjera

Jednostavno provjerite zadržavate li tekućinu. Na dvije sekunde palcem pritisnite gornju stranu bedra. Ako vam na koži ostane vidljiv svijetli otisak prsta, odgovor je – da, zadržavate tekućinu.

Fotografije: Shutterstock

prethodni tekst
sljedeći tekst

You Might Also Like