Pretjerujete li s dijetom i vježbanjem?

Primjerena prehrana i dobar plan tjelovježbe ključni su da bismo imali čvrsto i zdravo tijelo, ali pretjerivanje sa zdravim životnim stilom obično je vrlo loše rješenje. Kao što zanemarivanje tjelesne aktivnosti i uživanje u fast foodu dugoročno šteti našem organizmu, i pretjerivanje s dijetama i treninzima dugoročno će loše utjecati na naše stanje općenito. Pogledajmo gdje se najčešće okliznu oni koji isuviše paze na prehranu i tjelovježbu.

Ne jedete ugljikohidrate

Ne izbacujte ugljikohidrate potpuno iz prehrane, jer nemaju svi ugljikohidrati jednak sastav. Postoje oni koji su dobri za naše tijelo – to su složeni ugljikohidrati, primjerice iz cjelovitih žitarica (bogate su vlaknima, vitaminima i drugim nutrijentima, u organizmu se polako prerađuju u glukozu), kao i oni nepoželjni. To su jednostavni ugljikohidrati, primjerice rafinirano bijelo brašno.

Srezati unos rafiniranih ugljikohidrata je u redu, ali nikako ne želite lišiti organizam cjelovitih ugljikohidrata. Birajte sto posto cjelovite žitarice poput zobene krupice, kvinoje i ječma.

Nabili ste previše mišića

Prirodno je s godinama izgubiti na masi i definiranosti mišića, no redovita tjelovježba u kojoj se kombiniraju kardiovaskularne vježbe i trening snage održava mišiće toniranima i zdravima. Naravno, prvo ih trebate izgraditi – činite to polako i s mjerom, kako biste pronašli vježbe najbolje za vaš tjelesni tip i oblik. Dodatni je plus jakih i zdravih mišića taj što potiču metabolizam.

Ne pretjerujte s izgradnjom mišića – ako prestanete vježbati, oni će se pretvoriti u mekano masno tkivo. Juliet Kaska, fitness trenerica slavnih, ističe da, smanjite li intenzitet vježbanja, svakako tome trebate prilagoditi prehranu kako biste reducirali učinak smanjene tjelovježbe.

Stalno ste na dijeti

Slično tome kako na metabolizam utječe vježbanje, utječe i stalna uravnotežena prehrana. Od nje ćete imati i trenutačne i dugoročne dobrobiti. Učinak odmjerene uravnotežene prehrane odmah se vidi; ona povoljno djeluje na teksturu i toniranost vaše kože, a i važan je faktor u održanju poželjne tjelesne mase. Dugoročno, takva vam prehrana poboljšava zdravlje.

Ako ste malo na dijeti, a malo niste, to može dugoročno štetno djelovati na vaš metabolizam, jer organizam može prijeći u stanje gladovanja ako ne dobiva redovito dovoljnu količinu kalorija.

Radite samo teške kardio vježbe

Kardiovaskularne vježbe visokog intenziteta preporučuju se kad želite sagorijeti višak masnoća, ali ne treba se ograničavati samo na taj tip vježbi. Mnogim se ljudima sviđa efekt dobro toniranih mišića koji primijete ubrzo nakon što počnu raditi kardio vježbe. Ali, ako se držite samo kardio vježbi, to će biti sve od njih.

Uključivanje vježbi snage te istezanja, poput joge, u vježbačku rutinu ključno je za postizanje dobrog mišićnog tonusa, što je s godinama sve teže postići. Priuštite si odmor između vježbi i radite različite tipove vježbi, kako se ne biste previše umorili i dehidrirali. Vježbe koje potiču cirkulaciju, poput joge, pomažu da tijelo dobije dovoljno kisika, pa će vam koža zablistati od glave do nožnog prsta.

Jednostavno previše vježbate

Previše intenzivno ili previše naporno vježbanje može sprečavati postizanje dobrih rezultata. Osim toga, pretjerivanje ili stalno ponavljanje istih pokreta povećavaju vjerojatnost za ozljedu. Mnogi ljudi misle da će im, ako stalno vježbaju, kilogrami samo padati, ali to nije točno. Kad vježbate, pojačano trošite kalorije, pa tijelu trebaju dodatne kalorije kako bi dobilo potrebnu energiju. Ako previše trenirate, a ne jedete dovoljne količine hrane ili to činite neredovito, tijelo može “čuvati” težinu, budući da je došlo do znatnog smanjenja kalorijskog unosa.

S vremenom će tijelo prijeći u stanje gladovanja i crpsti nužnu energiju iz vlastitih mišića. Ako ne date organizmu priliku da se obnovi, rezultati vježbanja bit će nikakvi. Niti ćete tonirati, ojačati i učvrstiti tijelo, niti ćete od vježbanja imati dugoročne koristi.

Fotografije: Bridget Jones’s Diary press photo

prethodni tekst
sljedeći tekst

You Might Also Like