Zašto je smoothie dobar za početak dana?

Dovoljno je voće i povrće staviti u blender, izmiksati i preliti u bočicu pa ponijeti na posao. Pijuckajte smoothie tijekom jutra, napunit će vas energijom, a izbjeći ćete osjećaj težine u želucu. Važno je da shake sadrži sve potrebne nutrijente – složene ugljikohidrate, proteine i dobre masnoće.

Voće nije dovoljno

Često se čuje da je voće odličan izbor za jutarnji obrok, no samo svježe voće nije dovoljno izbalansiran obrok. Istina je da voće sadrži dosta vitamina C, antioksidanasa i vlakana, kao i zdravog voćnog šećera, ali ako pojedete samo voćku ili dvije, vrlo brzo ćete osjetiti glad. Uz voće je dobro pojesti integralno pecivo ili tost. Kad birate koje ćete voće doručkovati, svakako izaberite bananu jer je bogat izvor kalija.

Zdrav doručak produljuje život

Mnoga znanstvena istraživanja potvrdila su da je doručak najvažniji obrok u danu, no jedno od posljednjih potvrdilo je da postoji izravna povezanost između svakodnevnog doručkovanja i duljine života. Dakle, ako redovito zdravo doručkujete, učinit ćete mnogo za svoje zdravlje i osigurat ćete si dulji život. Dobro odabran doručak osnažuje imunosni sustav i štiti organizam od napada virusa i bakterija. Uz to, smanjuje rizik od razvoja dijabetesa, visokog krvnog tlaka i drugih bolesti.

Doručak nas čini fizički jačima

Ako je zdrav doručak dio vaše svakodnevne rutine, to će vas dugoročno učiniti jačima, a tijelo će vam raditi kao dobro podmazan stroj. Naravno, kava, kroasan i krafna ne spadaju u dobro izbalansiran doručak. Trebalo bi isplanirati zdrav i uravnotežen doručak s puno hranjivih sastojaka poput žitarica, laganih mliječnih proizvoda, voća i voćnih sokova. Izbjegavajte čokoladice jer će vam one brzo podignuti razinu šećera, ali će vam energija vrlo brzo pasti. Mnoga istraživanja pokazala su i da su ljudi koji preskaču doručak u mnogo slabijoj tjelesnoj formi od onih koji redovito doručkuju.

Pametniji smo i sretniji ako jedemo ujutro

Postoji izravna povezanost sposobnosti učenja, jačanja memorije i uspješnog obavljanja poslova s konzumiranjem zdravog doručka. Zapravo, zdrav doručak koji, primjerice, sadrži cjelovite žitarice osigurava bolju koncentraciju i pamćenje. Pokazalo se i da preskakanje doručka smanjuje radnu sposobnost, a djeca koja preskaču doručak imaju slabije školske ocjene. Uz to, nakon što pojedete doručak, bit ćete sretniji, jer će vam narasti razina serotonina, hormona sreće, ali i monoamina, neurotransmitera koji je važan za normalno funkcioniranje živčanog sustava.

Ponekad si priuštite “zidarski” doručak

Bogat doručak s kruhom, jajima, špekom, kobasicama čest je izbor za ljude koji se bave napornim sportovima, primjerice za skijaše. Takav jak doručak sadrži kompletnu dnevnu preporučenu količinu masnoća za ženu i više od polovice za muškarca. U jednoj je porciji gotovo 1000 kalorija, stoga ga, iako je nedvojbeno ukusan, pokušavajte izbjegavati ako se nećete izlagati žestokim tjelesnim naporima. Sličan je odabir i sendvič sa slaninom i kečapom.

Doručkovanje ne utječe na težinu

Preskakanje doručka niti redovito konzumiranje doručka ne utječu na gubitak kilograma, ali ni na debljanje, zaključak je istraživanja provedenog na 300 osoba podijeljenih u tri skupine. Jedna je skupina redovito doručkovala, druga je preskakala doručak, a treća skupina se ponašala svojevoljno – nekad bi doručkovali, a nekad preskočili doručak. Nakon četiri mjeseca pokazalo se da se ni jedna skupina nije debljala niti je mršavjela. Ispitanicima se tjelesna težina promijenila najviše do jedan kilogram više ili manje, nekima ni toliko. Standardno je mišljenje da je redovit doručak potreban organizmu kako bi mu osigurao dovoljnu količinu energije tijekom cijelog dana i kako bi spriječio kasnije unošenje većih količina hrane. Ali, preskakanje doručka sudionike istraživanja nije natjeralo da kasnije jedu veće količine hrane.

Iznenadite se neuobičajenim obrokom

Prekršite ponekad dnevnu rutinu pa za doručak pojedite nešto posve drugačije od uobičajenog. Primjerice, ako inače jedete uglavnom mliječni doručak, sada nastojte obrok bazirati na voću ili na žitaricama. Vodite brigu samo o tome da je obrok dobro izbalansiran i da vam osigura dovoljnu količinu vlakana, minerala, vitamina.

Ubacite malo proteina

Dodavanje proteina u doručak pomoći će da se dulje osjećate sitima i da ne posežete za prijepodnevnim međuobrokom. I tradicionalni doručak od jaja može biti dobar način da dobijete jutarnju dozu visokokvalitetnih proteina. Istraživanja su pokazala da su pretile žene koje su pet puta tjedno jele dva jaja za doručak (koji je ukupno imao nizak udio masnoća) tijekom osam tjedana izgubile 65 posto više težine od ispitanica koje nisu jele jaja. Osim toga, značajno im se smanjio opseg struka i imale su više energije, a u razini kolesterola i triglicerida u krvi nije bilo veće razlike između skupina.

Fotografije: Shutterstock

 

prethodni tekst
sljedeći tekst

You Might Also Like