Kako se obraniti od suvišnih blagdanskih kalorija?

Blagdanska je zabava blizu, a haljinica koju ste jedva čekali odjenuti još vam je preuska? Srećom, imate izbora i ne morate se stezati u korzet ili ugroziti budžet kupovinom u zadnji tren. Kad je svaka kalorija važna, pripremite si “ručak” kod kuće umjesto da ručate u menzi: lakše ćete kontrolirati veličinu porcije, izbjegavati sol i ugljikohidrate koji nadimaju i koristiti načine kuhanja s manje masnoća, poput kuhanja na pari umjesto pirjanja ili prženja.

Jedete li ipak vani, naručujte mudro jer vam to može uštedjeti nekoliko stotina kalorija. Na primjer, izbjegavajte sushi rolade s krem-sirom i previše avokada, radije pojedite malo sira i naručite vegetarijansku pizzu ili piletinu s roštilja. I sljedeći prehrambeni savjeti pomoći će vam da nešto učinite u dva-tri dana.

  • Kako biste uštedjeli na kalorijama, uzmite samo jednu porciju mesa i malo ugljikohidrata, poput kruha ili tjestenine. Kako izgleda prava porcija? Meso bi trebalo biti veličine špila karata, a tjestenina veličine teniske loptice. Ostatak tanjura možete napuniti niskokaloričnim povrćem kuhanim na pari.
  • Salata je osnova dijetalne prehrane i odaberete li pravilno, dobit ćete zdravu dozu bjelančevina, vlakana i vodom bogatog povrća. Nekoliko općih pravila? Koristite ocat kao začin, izbjegavajte mesne prerađevine, komadiće slanine i slično.
  • Dodajte nove vježbe u svoj tjedni plan vježbanja ili produžite vježbanje za najmanje deset minuta. Povećana razina aktivnosti neće vam pomoći samo da sagorite više kalorija i ubrzate metabolizam već će vas osloboditi suvišne tekućine i dati vam više energije.
  • Zajamčen način da smanjite otečenost je manji unos soli. Jednostavno ne dosoljavajte hranu. No, brojna obrađena i smrznuta hrana sadrži puno natrija, zato uvijek pročitajte što piše na etiketi.
  • Kava, sokovi, sportski napici i slično donose kalorije, što vama nipošto nije dobrodošlo jer trebate smršavjeti brzo. Kavu zasladite zaslađivačem, a umjesto sokova pijte vodu.
  • Lagan način da brzo smršavite je da smanjite količinu hrane izrazito bogate ugljikohidratima. Izvrsni su za vraćanje energije, ali i zadržavaju tekućinu. Smanjite ugljikohidrate, a povećajte količinu povrća bogatog tekućinom.
  • Različiti voćni martiniji obično se sastoje od likera i šećernog sirupa koji zajedno mogu donijeti i do 800 kalorija. Stoga se suzdržite od alkohola barem dok ne uđete u svoju malu crnu haljinicu.
  • I još jedan mali trik: napitak od brusnica pomoći će vam da se riješite suvišne tekućine, što će vam pomoći da izgledate vitkije na blagdanskim okupljanjima.

Fotografije: Shutterstock

prethodni tekst
sljedeći tekst

You Might Also Like