Dobra vijest: nisu baš svi umaci opasni za liniju

Umak je kremasti ili polutekući začin koji zahtijeva posebnu pripremu, odvojenu od jela uz koje se poslužuje. Pod uvjetom da ima idealan omjer sastojaka, da naglašava, a ne prekriva okus jela uz koje se poslužuje te da ne obiluje kalorijama, umak može biti najvažniji element za uspjelost određenog jela, dajući mu osebujan okus. Upotreba umaka treba biti umjerena, nema smisla lagana jela začinjati visokokaloričnim umacima; prednost dajte laganim varijantama umaka koje imaju manju kalorijsku vrijednost.

Hladni lakši od toplih

U gastronomiji se razlikuju hladni i topli umaci. Hladni se pripremaju bez termičke obrade sastojaka, a najpoznatija među njima je majoneza.

Topli umaci uglavnom za bazu imaju temeljce, juhe ili se za vezivanje sastojaka koriste maslac i brašno, što je visokokalorična i teško probavljiva varijanta. Među najpoznatijim toplim umacima su bešamel i sve varijante popularnih umaka od rajčica.

Lagani umaci iz vaše kuhinje

Recepti koje vam predlažemo pojednostavljeni su u odnosu na tradicionalne recepte, kako bi se ublažio okus i smanjio udio masnoća, tj. kako bismo umake prilagodili zahtjevima moderne prehrane. Jednostavna priprema te blag i ugodan okus osnovne su njihove odlike.

Umak od jogurta i krastavca

Sastojci: 2 čašice čistog punomasnog jogurta, jedan krastavac, režanj češnjaka, sol.

Nasjeckajte krastavac i češnjak te ih pomiješajte s jogurtom. Blago posolite. Umak poslužite hladan uz kuhano ili sirovo povrće.

Jedna žličica: 15 kalorija.

Lagani ružičasti umak

Sastojci: 2 čašice čistog punomasnog jogurta, 2 žlice kečapa, sol.

Drvenom kuhačom dobro promiješajte jogurt, kečap i prstohvat soli. Umak poslužite uz kuhano ili sirovo povrće.

Jedna žlica: 15 kalorija.

Umak od mente

Sastojci: 5 dag svježe mente, 2,5 dag krupnog šećera od trske, pola čaše bijelog vinskog octa, 2 žlice vode, sol.

Sitno nasjeckajte mentu i stavite je u zdjelu sa šećerom i prstohvatom soli. Miješajte dok se šećer ne rastopi, zatim postupno dolijevajte ocat i vodu. Poslužite uz mesna jela, ribu ili povrće.

Jedna žlica: 22 kalorije.

Umak s ljutom papričicom

Sastojci: 6 rajčica, 1 glavica luka, žličica ljute papričice u prahu, 1 zelena ljuta papričica narezana na tanke prutiće, žlica šećera, sol i ocat.

Nasjeckajte rajčicu i luk te stavite u tavu od nehrđajućeg čelika zajedno s ostalim sastojcima. Prelijte octom i kuhajte najmanje jedan sat. Poslužite sa žitaricama, povrćem ili mesnim jelima.

Jedna žlica: 20 kalorija.

Umak od tune

Sastojci: 10 dag tune konzervirane u vodi, 2 dag kapara u octu, 4 žlice čistog jogurta.

Sameljite kapare i tunu u uspravnom kuhinjskom mikseru, zatim ih pomiješajte s jogurtom. Upotrijebite za začinjanje kuhanih jela i ribe na lešo.

Jedna žlica: 43 kalorije, odnosno 54 kalorije koristite li tunu konzerviranu u ulju.

Umak od jabuka

Sastojci: 4 jabuke, 1 limun, sol.

Jabuke ispecite u pećnici, zatim ih ogulite i uklonite jezgru te dobro zgnječite vilicom. Dodajte prstohvat soli i naribanu koricu limuna. Poslužite s pečenim mesom.

Jedna žlica: 10 kalorija.

Umak sa senfom

Sastojci: 1,5 žlica senfa, 2 žlice ekstra djevičanskog maslinovog ulja, čaša mlijeka, pola čaše octa.

Ulje dolijevajte u senf u vrlo tankom mlazu (kao kod pripreme majoneze). Razrijedite mlijekom i octom kako biste dobili umak željene gustoće. Poslužite s mesom pečenim na roštilju ili s povrćem.

Jedna žlica: 35 kalorija.

Topli umak s juhom od povrća

Sastojci: 10 dag juhe od povrća, 2 žumanca i prstohvat soli.

Žumanca, sol i juhu miješajte na pari dok se smjesa ne zgusne i ne zapjeni.

Jedna žlica: 30 kalorija.

Fotografije: Shutterstock

prethodni tekst
sljedeći tekst

You Might Also Like